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Prospectus 
 
"Shotonokaze " in cooperation with Inami Shotokan is a member of the Japan Karate Association

We cherish karate -do as taught by master Gichin Funakoshi and we strive to train and research karate
as a form of Budo and as a method to "live virtuously ". Karate -do training should not be done so as
to blindly follow authority but should allow us to seek the truth in our hearts and do what is right.
We must live in the moment, impressed by the mystery that connects us and thankful for the miracle
of human existence. Happiness is not measured by the words of others, or by material wealth.
It has its own soul. It is a good feeling, a way of living.



History
1976 Practice at the old Mori junior high school gymnasium starts

September 16, 1980 "Shoto kan Inami" is registered as a member of the Japan Karate Association at the same time as the construction of the dojo

August 01, 2012
"Shoto no kaze" is established when the person responsible for Shoto Kan Inami changes
The purpose is the pursuit of karate as Budo separate from competition.

The Twenty Precepts of Karate-do

  1. Karate-do begins with courtesy and ends with rei.
  2. There is no first strike in karate.
  3. Karate is an aid to justice.
  4. First know yourself before attempting to know others.
  5. Spirit first, technique second.
  6. Always be ready to release your mind.
  7. Accidents arise from negligence.
  8. Do not think that karate training is only in the dojo.
  9. It will take your entire life to learn karate, there is no limit.
  10. Put your everyday living into karate and you will find "Myo" (subtle secrets).
  11. Karate is like boiling water, if you do not heat it constantly, it will cool.
  12. Do not think that you have to win, think rather that you do not have to lose.
  13. Victory depends on your ability to distinguish vulnerable points from invulnerable ones.
  14. The out come of the battle depends on how you handle weakness and strength.
  15. Think of your opponents hands and feet as swords.
  16. When you leave home, think that you have numerous opponents waiting for you.
  17. Beginners must master low stance and posture, natural body positions are for the advanced.
  18. Practicing a kata exactly is one thing, engaging in a real fight is another.
  19. Do not forget to correctly apply: strength and weakness of power, stretching and contraction of the body, and slowness and speed of techniques.
  20. Always think and devise ways to live the precepts of karate-do every day.


「空」の意義

The meaning of "empty"
Not translated
(See Karate do Kyohan by master Gichin Funakoshi - English edition)


 空手は徒手空拳を以って身を護り身を修めるの術である。
 空手の「空」は一にこれに拠る。

 「空手道」を学ぶ者は明鏡の物を映すが如く、空谷の声を
 伝うるが如く、我意・邪念を去り、中心空虚にして只管受く
 る所を窮めなければならなぬ。
 空手道の「空」の字は一にこれに拠る。

 空手道を学ぶ者は常に内に謙譲の心を養い、外に温和の
 態度を忘れてはならぬ。しかも一旦義を見てたてば千万人
 といえどもわれ往かんの勇気がなければならぬ。かの猗々
 たる緑竹の如く中は空しくして外は直く、そして節がありたい。
 空手道の「空」は又一にこれに拠る。

 宇宙の色相は観じ来れば一切空に帰する。
 しかし空は即ちこれ一切の色相に外ならぬ。
 柔・剣・槍・杖、武術の種類は数多あるが、詮じ来れば悉く
 空手道とその揆を一にする。
 即ち空手道は一切の武道の基本であるといっても過言で
 はなかろう。
 色即是空空即是色、空手道の「空」はまた一にこれに拠る。

                     船越義珍著「空手道教範より


「空」の概念

The concept of "empty"
Not translated
(See Karate do Kyohan by master Gichin Funakoshi - English edition)


 中国、3世紀から6世紀にかけて、王朝の混乱する中で、宗教方面では
 仏教が目覚しい発展をとげた。
 無為、自然を旨とする老荘思想と不老不死を求める神仙術は結合して
 発展し、さらに仏教の教理も取り入れ、道教が宗教としての体系を作り
 上げた。儒教の現実主義的な秩序の権威がうすれ、老荘の自由な
 形而上学への関心が高まった。
 古代から中世にかけ中国の思想の中枢であった儒教は社会秩序を維持
 する政治教義として、道教は一般庶民の生活信仰として近代に至るまで、
 中国社会の表面は儒教の世界であり、裏面は道教の世界であった。
 儒教は治者の利害に立脚したものであり、道教は被治者の思想及び
 感情を代表するもので、全体の信条からすればその大半は道教である。
 この時代の思想界は老荘哲学の「無」と仏教の「空」の概念がその中心
 であった。
 「空」を学ぶには「無」の世界を通らなければならない。
 「無」万物の根源に虚無をおくのが老荘思想の特徴である。
 老子
  「およそ天下の万物は、根源的な有より生まれ、有はさらに根源的な
  無より生れる。」
 荘子
  「有は有を以って有を為ること能はず、必ず無有より出づ」